Kesto: 1 päivä
Veroton hinta (+ alv 24 %): 1 190 €
Voit maksaa:
Koulutuskortti

Haluatko koulutuksen asiakaskohtaisena? Jätä yhteystietosi, niin palaamme asiaan. 

Jaa

Lataa pdf-muodossa

Designing Business Strategy In The Age Of Robotics

Koulutuksen käytyäsi ymmärrät mikä robotti on sekä ymmärrät niiden merkityksen ja mahdollisuudet yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä. Koulutuksessa aloitat organisaatiosi robotisaatiostrategian rakentamisen.

Robotit kehittyvät vauhdilla. Ne tulevat yhä useampiin yrityksiin ja organisaatioihin ja ovat kykeneviä yhä monipuolisempiin tehtäviin. Modernissa robotissa (Advanced Robotics) on keinoälyn lisäksi sensoreita, joiden avulla ne kommunikoivat ihmisten ja ympäristönsä kanssa. Robotit ovat verkossa ja verkottuneita ja ne pystyvät hyödyntämään suuria tietomääriä ihmistä tehokkaammin. Modernit robotit ovat myös oppivia ja itseään kehittäviä. Robotti voi olla fyysinen toimija tai virtuaalisen maailman operaattori. Nämä kaksi voivat myös muodostaa tehokkaan työparin, jolloin jatkossa esimerkiksi kokonaisia arvoketjuja voidaan robotisoida.

Jo lähitulevaisuudessa näemme robotteja yhä enemmän teollisuudessa, mutta myös muun muassa palveluissa, terveydenhoidossa, laitoksissa, kodeissa ja liikenteessä.

Päivän mittaisen koulutuksen tavoitteet

  1. Saada käsitys mikä on robotti ja mitkä ovat tärkeimmät kehityssuunnat juuri nyt sekä ymmärtää mikä on robotisaation tila globaalisti tällä hetkellä sekä muutama vuosi eteenpäin ennakoiden.
  2. Ymmärtää robottien merkitys ja mahdollisuudet yrityksen toiminnan kehittämisessä, tuottavuuden parantamisessa sekä asiakasnäkökulman huomioimisessa.
  3. Käynnistää yrityksen robotisaatiostrategian rakentaminen

Koulutuspäivän jälkeen osallistujalla on käsitys miten moderni robotiikka voi auttaa yritystä parantamaan, tehostamaan ja kasvattamaan toimintaansa.

Ohjelma

Aamupäivä

  • Avaus: Robottien vallankumous on alkanut, missä mennään maailmalla ja Suomessa. Teollisuudesta palveluihin, liikenteeseen ja terveydenhoitoon.
  • Robottien uudet käyttökohteet: milloin kannattaa robotisoida? Robotisointikohteiden tunnistaminen.
  • Ryhmätyö: Aivoriihi, mitä robotisoisimme, jos ei olisi mitään esteitä.

Iltapäivä

  • Case: Uusi robotti yritykseen ja kuinka sitten kävikään
  • Yrityksen robotisointistrategia. Suuresta kuvasta ensi askeliin.
  • Yksilöpohdinta: Oman yrityksen tilanne jatkuen ryhmätyöllä, robotisoinnit haasteet (SWOT)
  • Jatkotoimenpiteiden hahmottaminen ja yhteenveto.