OTA YHTEYTTÄ

Jani Tuuri

Tuoteryhmäpäällikkö

050 540 8779 Lähetä viesti

Kesto: 2 dagar
Veroton hinta (+ alv 24 %): 1 390 €

Tästä asiakaskohtainen toteutus?

Toteutamme koulutuksia myös asiakaskohtaisina. Jätä yhteystietosi ja tehdään juuri teille sopiva toteutus.

Voit maksaa:
Koulutuskortti

Paikka ja päiväys

Helsinki
6.10.2016 – 7.10.2016
Ilmoittaudu
1.12.2016 – 2.12.2016
Ilmoittaudu

Jaa

Lataa pdf-muodossa

Liiketoimintaprosessien kehittäminen

Koulutuksen käytyäsi ymmärrät prosessien kehittämisen osana strategialähtöistä liiketoiminnan kokonaiskehittämistä ja ymmärrät yritysarkkitehtuurin roolin liiketoimintaprosessien kehittämisessä.

Koulutuksessa käydään läpi prosessien hallinnan eri vaiheet. Opit prosessien kuvaamisen liittyviä käytännöllisiä vinkkejä ja tekniikoita sekä kehitysprosessien implementointiin liittyviä parannuskeinoja. Koulutus koostuu havainnollisista harjoituksista liiketoimintaprosessien kehittämisen eri vaiheista.

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu:

  • Toiminnan kehittämisestä vastaaville henkilöille
  • Toiminnan ja prosessien kehittämiseen osallistuville henkilöille
  • Toiminnallista vaatimusmäärittelyä tekeville henkilöille

Esitiedot

Ymmärrys yrityksen liiketoiminnasta auttaa jäsentämään koulutuksessa saatavaa informaatiota.

Prosessit ovat tapa, jolla ihmiset työskentelevät yhdessä tuottaakseen lisäarvoa asiakkailleen. Liiketoimintaprosessit ovat setti loogisesti toisiinsa liittyviä tehtäviä, joiden avulla saavutetaan määritelty liiketoimintatavoite.

Organisaatiorakenteet ja -rajapinnat vaihtuvat säännöllisesti: rakenteita järjestetään uudelleen, toimintoja ulkoistetaan ja yrityksiä ostetaan. Kuitenkin yritysten liiketoimintaprosessit säilyvät usein suurin piirtein samoina. Pystyäksemme vastaamaan asiakkaittemme ongelmiin tarvitsemme tietyt ydin-, ohjaus- ja tukiprosessit riippumatta niitä toteuttavista organisaatioista.

Prosessit eivät ole eristyksissä olevia toimintoketjuja. Toimiakseen tarkoituksenmukaisesti yrityksen kokonaisprosessit vaativat huolellisesti määritellyt rajapinnat niin yksittäisten prosessien välillä kuin prosesseja tukevien tietojärjestelmienkin kanssa. Teknisten alustojen on mahdollistettava järjestelmien pyöriminen ja yhteiset tietorakenteet nivovat eri toiminnot yhteen. Nämä neljä ulottuvuutta: prosessit, järjestelmät, tekniikka ja tieto muodostavat yhdessä yritysarkkitehtuurin, mikä huolellisesti määriteltynä ja kurinalaisesti noudatettuna mahdollistaa yrityksen strategiaa tukevan liiketoiminnan menestyksekkään kehittämisen.

Sisältö liiketoimintaprosessien kehittäminen -koulutuksessa

1. päivä: Prosessien kehittämisen taustoja ja teoriaa

Prosessiajattelun taustaa

  • Funktionaalisesta prosessiorganisaatioon
  • Prosessien kehittämisen lähtökohdat ja periaatteet

Strategialähtöinen kehittäminen

Yritysarkkitehtuurin rooli kehittämisessä

  • Palvelukeskeinen arkkitehtuuri, Service Oriented Architecture (SOA)
  • Business Process Management (BPM)
  • Modulaarisuus
  • Yritysarkkitehtuurin viitekehyksiä

Prosessien kuvaaminen ja analysointi

  • Prosessien mittaaminen
  • Prosessien kypsyyden arviointi

2. päivä: Prosessien mallintaminen ja käyttöönotto

Prosessien mallintaminen

  • Mallintamisstandardeja ja -välineitä
  • Prosessien rajaus
  • Prosessien mallintamisen metodiikka
  • Roolit

Kehityshankkeen organisointi

  • Nykytilan ja tavoitetilan erot
  • Lean menetelmistä ketterään (agile) kehitykseen
  • Uudistettujen prosessien käyttöönotto
  • Muutosvastarinta ja muutoksen johtaminen

Aikataulu prosessien kehittämisen koulutukselle

Koulutuspäivät klo 9.00-16.00. Aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen.