Kesto: 1 päivää
Veroton hinta (+ alv 24 %): 1 550 €

Tästä asiakaskohtainen toteutus?

Toteutamme koulutuksia myös asiakaskohtaisina. Jätä yhteystietosi ja tehdään juuri teille sopiva toteutus.

Voit maksaa:
Koulutuskortti

Paikka ja päiväys

Helsinki
16.1.2017
Ilmoittaudu

Jaa

Lataa pdf-muodossa

ITIL® Lifecycle - Service Strategy

Koulutuksessa käydään läpi ITIL® jatkotason Service Lifecycle (palvelun elinkaari) -alueen Service Strategy (palvelustrategia) -osa. Koulutuksen jälkeen tunnet tarkemmin Service Strategy -elinkaarivaiheen parhaat käytännöt.

Koulutus koostuu verkkokurssista sekä sitä tukevasta yhden päivän lähiopetuksesta. Koulutuksen jälkeen sinulla on valmius suorittaa Service Strategy -sertifiontitesti.

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat tuntea tarkemmin tämän elinkaarenvaiheen parhaita käytäntöjä. Voit siis olla esimerkiksi palvelupäällikkö, palvelun- tai prosessinomistaja, tiiminvetäjä, Service Deskin vetäjä, projektipäällikkö tai IT-asiantuntija.

Esitiedot

Jotta voit suorittaa jatkotason ITIL-koulutuksia, tulee sinulla olla suoritettuna ITIL® Foundation Versio 3 -tasoinen sertifikaatti. Jos tavoitteenasi ei ole sertifioituminen, voit halutessasi käydä koulutuksen myös ilman edeltävää sertifikaattia. Voit kuitenkin osallistua sertifiointitestiin vasta kun olet suorittanut ITIL® Foundation -sertifikaatin.

Sertifikaatti

Voit halutessasi suorittaa sertifiointitestin koulutuksen päätteeksi erikseen sovittavana aikana. Sertifiointitestin hinta on 285 € (+ alv 24 %), ja se laskutetaan erikseen.

Kun olet suorittanut sertifiointitestin, saat kolme (3) suorituspistettä (credit).  ITIL® Expert-sertifikaattiin tarvitaan kokonaisuudessaan 22 suorituspistettä ja voit hyödyntää suorituspisteet sitä varten.

 

Kurssin materiaalit

Koulutuksen materiaali ja verkkokurssi ovat englanninkielisiä. Lähipäivän opetus on suomenkielinen.

Service Strategy (palvelustrategia) on osa ITIL® jatkotason Service Lifecycle (palvelun elinkaari) -aluetta. Voit suorittaa koulutuksen joko erillisenä tai yhtenä moduulina osana suosittua ITIL® Expert Smart Track -valmennusohjelmaamme.

Palvelustrategian avulla yritys ymmärtää, minkälaiset palvelut vaikuttavat heidän asiakkaidensa menestykseen. Yritys pystyy myös vastaamaan nopeasti liiketoimintaympäristön muutoksiin. Palvelustrategiaa luodessa yritys määrittää näkökulman, aseman, suunnitelmat ja mallit, joita sen tarvitsee toteuttaa saavuttaakseen organisaation liiketoiminta-tavoitteet.

Sisältö

Koulutus koostuu suomenkielisestä lähiopetuspäivästä sekä sen jälkeen suoritettavasta englanninkielisestä verkkokurssista.

Koulutuksen jälkeen sinulla on hyvä käsitys seuraavista palvelustrategian osa-alueista:

  • Service Strategy Principles
  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks

Koulutuksen toteutus

  • Suomenkielinen lähipäivä koulutustiloissamme Helsingissä HTC Ruoholahdessa (Tammasaarenkatu 5), klo 9-16
  • Englanninkielinen verkkokurssi, itseopiskelua vähintään 21 h
  • Sertifiointitesti jakson lopussa erikseen sovittavana aikana. Erikseen laskutettavan sertifiointitestin hinta on 285 € (+ alv 24 %).

Lähipäivä

Koulutus alkaa yhden päivän suomenkielisellä lähiopetuksella, jonka aikana käydään lävitse palvelustrategiaprosessin tärkeimmät osat ja tehdään niihin liittyviä harjoituksia.

Verkkokoulutus

Verkkokurssi on englanninkielinen. Voit suorittaa sen haluamassasi tahdissa, kuitenkin viimeistään 90 päivän sisällä koulutuksen aloittamisesta. Parhaan tuloksen saat, kun suoritat verkkokoulutuksen noin kuukauden sisällä lähiopetuspäivästä. Verkkokurssin minimituntimäärä on 21 tuntia, eli noin 5 h viikossa, kun etenet suositusaikataulussa. Verkkokurssi on toteutettu yhteistyössä kumppanimme ITSM Zonen kanssa.

Sertifiointitesti

Koulutuksen jälkeen sinulla on valmius suorittaa Service Strategy -sertifiointitesti. Testi on vapaaehtoinen. Testin hinta on 285 € (+ alv 24 %). Testi ei sisälly koulutuksen hintaan.

Testi on monivalintatesti. Sen suorittamiseen on aikaa käytettävissä 120 minuuttia. Koulutuksessa saat käyttöösi runsaasti esimerkkikysymyksiä, joilla voit valmistautua testiin.

Hintaan sisältyy

  • lähiopetuspäivä
  • verkkokurssin käyttöoikeus puolen vuoden ajan sen aloittamisesta
  • kaksi harjoitustestiä vastauksineen ja selityksineen
  • kirjalliset materiaalit, Study Guides, online-harjoituksia

Koulutuskortilla maksavilta veloitamme 3 koulutuskorttipäivää.

Hintaan ei sisälly:

  • Sertifiointitesti. Testin hinta on 285 € (+ alv 24 %), ja se laskutetaan erikseen
  • ITIL-kirja. Suosittelemme, että hankit kirjan etukäteen.