Lataa pdf-muodossa

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet

Koulutuksessa omaksut asiakaskeskeisen lähestymistavan palvelujesi kehittämiseen, suunnitteluun ja käynnistämiseen. Ymmärrät digitaalisen palvelumuotoilun eri osa-alueet, vaiheet sekä saat käytännön esimerkkien avulla työkaluja palvelumuotoilun jalkauttamiseen toimenkuvaasi. Koulutuksen avulla opit ketterän digitaalisen palvelumuotoilun prosessin, saat eväitä tehokkaaseen fasilitointiin ja käyttäjälähtöiseen suunnitteluun sekä ymmärrät digitaalisen palvelusuunnittelun perusteet.

Käymme kurssipäivän aikana läpi käytännönläheisesti mm. seuraavat digitaalista palvelumuotoilua tukevat työkalut:

  • Kontaktipiste (eng. touchpoint)
  • Persoona (eng. persona)
  • Segmentti (eng. segment)
  • Käyttäjä / asiakas (eng. user / customer)
  • Prototyyppi (eng. prototype)
  • Palvelutuokio / Palvelupolku (eng. service moment / service path)
  • Viisi kertaa miksi (eng. five whys)
  • Kontekstikartoitus (eng. context mapping)

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille digitaalisesta palvelumuotoilusta kiinnostuneille ilman aiempaa kokemusta aiheesta. Koulutus soveltuu sinulle erityisesti, mikäli yrityksesi tai organisaatiosi tarjoaa tai suunnittelee tarjoavansa digitaalisia palveluita. Koulutus soveltuu myös fasilitointitaitojen ja -menetelmien oppimiseen ja kehittämiseen.

Esitiedot

Käyttäkokemukset sosiaalisesta mediasta sekä mobiililaitteista ovat eduksi, sillä monet käytännön esimerkit voivat liittyä näihin esimerkkeihin. Koulutuksessa käytetään kaupallisia esimerkkejä, mutta koulutus soveltuu myös julkisen sektorin ammattilaisille.

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet -koulutuksen sisältö

Johdanto ja teoriaa

  • Tutustumme palvelumuotoilun ja fasilitoinnin peruskäsitteisiin ja teoriaan

Menetelmät

  • Suunnittelumetodit ja -prosessit, työkalut ja oivallukset
  • Käytännön harjoituksia mm. palvelupolun laatimiseen sekä persoona-korttien suunnitteluun.

Työkalut

  • Tutustumme palvelumuotoilun eri työkaluihin esimerkkitapausten ja harjoitusten avulla. Harjoituksissa voimme keskittyä esimerkiksi ryhmän omiin mielenkiinnon kohteisiin.

Kehitys ja mittarit

  • Palvelumuotoilun ja fasilitoinnin mittarit, kuinka mitataan digitaalisen palvelumuotoiluprojektin onnistumista?

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet -koulutuspäivän kesto ja paikka

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00. Aamukahvia on tarjolla klo 8.30 alkaen. Koulutuspäivä päättyy klo 16.

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet -päivän kouluttajat

Kouluttajina toimivat Taiste Oy:n design-antropologi, FT, Anna Haverinen sekä UX-suunnittelija, palvelumuotoilija Tiina Viljakainen.

Anna on digitaalisen kulttuurin tohtori, jolla on vankka tutkimustausta aina yliopistosta yksityiselle sektorille. Anna on kokenut key note -puhuja, kouluttaja ja ammentaa työhönsä välineitä kulttuuriantropologiasta.

Tiina on rautainen käyttökokemuksen ammattilainen, jolla on vahva kokemus käyttöliittymistä, palvelumuotoilusta ja graafisesta suunnittelusta – niin suurten brändien kuin paikallisten toimijoiden parissa. Tiina on myös aktiivinen hahmo UX-yhteisössä ja opettanut mm. digitaalisten palveluiden suunnittelua ammattikorkeakouluopiskelijoille.

Ota yhteyttä

Myyntipalvelu

Myynti

010 4321 001 Ota yhteyttä

Kesto: 1 päivä
Veroton hinta (+ alv 24 %): 850 €

Tästä asiakaskohtainen toteutus?

Toteutamme koulutuksia myös asiakaskohtaisina. Jätä yhteystietosi, ja tehdään juuri teille sopiva toteutus.

Voit maksaa:
Koulutuskortti

Paikka ja päiväys

Helsinki
28.2
Finnish Finnish
Ilmoittaudu
28.3
Finnish Finnish
Ilmoittaudu
22.5
Finnish Finnish
Ilmoittaudu

Jaa