Ota yhteyttä

Myyntipalvelu

Myynti

010 4321 001 Ota yhteyttä

Kesto: 2 päivää
Veroton hinta (+ alv 24 %): 1 550 €
Voit maksaa:
Koulutuskortti

Haluatko koulutuksen asiakaskohtaisena? Jätä yhteystietosi, niin palaamme asiaan. 

Jaa

Lataa pdf-muodossa

Web-sivuston analytiikka - Google Analytics

Koulutuksessa käymme läpi web-analytiikan perusteet ja opimme räätälöimään Google Analytics oman organisaatiomme tarpeita palvelevaksi. Koulutuksen jälkeen osaat hyödyntää Google Analyticsia web-sivuston käytön ja markkinointitoimenpiteiden onnistumisen seurannassa.

Google Analytics on yleisesti käytössä erilaisilla web-sivustoilla aina blogeista isojen yritysten sivustoihin asti. Eikä ihme, sen ilmainen ja helppokäyttöinen perusversio tarjoaa suoraan perusasennuksen jälkeen jo mittavan määrän hyödyllistä informaatiota sivuston käytöstä ja tuloksellisuudesta. Google Analytics on helppo räätälöidä vielä paremmin palvelemaan organisaation web-sivuston tulosseurannan erilaisia tarpeita.

Ensimmäisenä koulutuspäivänä keskitymme laadukkaan datan saamiseen, toisena Google Analyticsin ja sen raporttien hyödyntämiseen. Ota web-analytiikan perusteet haltuun, ja opi räätälöimään Google Analytics oman organisaatiosi tarpeita palvelevaksi.

Kohderyhmä

Kurssi soveltuu kaikille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita ja/tai vastuussa web-sivuston käytön seurannasta sekä siihen kohdistuvien markkinointitoimenpiteiden tulosten seurannasta. Kurssista on hyötyä sekä tekniselle webmasterille että ei-tekniselle markkinointihenkilölle. Työnimikkeesi voi olla vaikkapa webmaster, markkinointipäällikkö, tuotepäällikkö jne.

Esitiedot

Internetin ja WWW:n peruskäytön osaaminen. Parhaan hyödyn kurssista saa, jos osallistujalla on jo käytössään tunnukset ja tili Analytics -palvelussa, näin harjoituksia voi tehdä omalla tilillä. HTML:n ja JavaScriptin lukutaidosta on hyötyä, mutta koodata ei tarvitse osata ;)

Web-sivuston analytiikka - Google Analytics -koulutuksen sisältö

1. päivä 

 

  • Web-analytiikka
  • Johdanto - Web-analytiikka ja sen tarkkuus
  • Analytics -datan syntymisprosessi
  • Google Analytics käyttöönotto - tili ja sen asetukset
  • Analytics -skriptin asennus ja konfigurointi
  • GA käyttöliittymä perusasennuksen jälkeen
  • Laadukkaan datan saamisen varmistaminen
  • Onnistuneen asennuksen todentaminen
  • Google -palveluiden integrointi GA:han
  • Sivustohaun konfigurointi ja seuranta
  • Suodattimet - mitä seurataan ja mitä ei
  • Tapahtumat - sivulla tapahtuvien toimintojen seuranta
  • Lataukset, lomakkeet, videot jne.
  • Linkitysten seuranta
  • Virhesivujen seuranta
  • Tulostavoitteet
  • Liiketoimintatavoitteet ja Analytics
  • Tulostavoitteiden seurannan suunnittelu
  • KPI - Key Performance Indicator
  • Tulosten seuranta raporteissa

2. päivä

 

  • Web-analytiikka
  • Markkinointikampanjat ja Analytics
  • Online ja Offline -kampanjoiden seuranta
  • Raporttien lukemisen perusteet
  • Segmentointi
  • Yleisimmät käytännön tehtävät
  • Parhaat raportit ryhmittäin:
  • Realtime - Reaaliaikainen
  • Audience - Yleisö
  • Acquisition - Hankinta
  • Behaviour - Käyttäytyminen
  • Conversions - Tulokset
  • Hallintapaneelit
  • Raporttien jakaminen ja automatisointi
  • Muokatut omat raportit
  • Hyvien ja huonojen sisältöjen tunnistaminen
  • A/B testaaminen
  • Hälytykset
  • Muistiinpanot
  • Google Tagmanager - helpompi tagien hallinta
  • Google Tagmanager käyttöönotto ja käytön perusteet