EtusivuMicrosoft 365Office 365 hyötykäyttöön

Office 365 hyötykäyttöön

Microsoftin Office 365 -pilven työvälinetarjoama on runsas ja toisinaan suorastaan lamauttava. Jos ei tiedä, mitä käyttäisi ja mihin, jäävät modernien palveluiden hyödyt helposti vajaakäytölle.


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

790 €

Kohderyhmä

Organisaatioille, jotka suunnittelevat O365-palveluihin siirtymistä tai jo käytössä olevan O365-palvelun laajamittaisempaa hyödyntämistä. Tietohallinnon ja viestinnän henkilöille, jotka suunnittelevat ja ohjeistavat palvelun käyttöä loppukäyttäjille. Johdolle ja henkilöstöhallinnolle, jotka suunnittelevat modernin tietotyön ja työn digitalisoinnin linjauksia ja tavoitetilaa.

Tavoite

Tällä kurssilla tutustut yhdessä päivässä kattavasti Office 365-pilvipalvelun ajantasaisiin ominaisuuksiin ja palveluihin. Mitä O365 tarjoaa ja mahdollistaa? Miten valitsette omaan organisaatioonne sopivat palvelut? Millaisia linjauksia ja rajauksia kannattaa tehdä?

Osa palveluista on hyödynnettävissä tehokkaasti yksittäisten käyttäjien tai pienten ryhmien työssä, mutta esimerkiksi sisäisen viestinnän, yhteisen dokumentinhallinnan ja ryhmätyön välineet ja toimintatavat on hyvä linjata organisaatiotasolla. Tällä kurssilla tarjoamme eväitä yhteistyön, sisällöntuotannon ja viestinnän linjausten ja suositusten muodostamiseen.

Kurssilla opit, mitä kaikkea Office 365 tarjoaa, ja miten työkaluja voi hyödyntää jokapäiväisessä työskentelyssä tehokkaasti ja sujuvasti. Kurssin jälkeen hahmotat millaisia linjauksia pitää yhdessä sopia ja käyttöönottaa, ja saat vinkkejä työn muutoksen toteuttamiseen. Kuulet myös, miten eri palveluiden roolit tyypillisesti jakautuvat, ja millaisia vaihtoehtoja esimerkiksi sisäiseen viestintään eri tasoilla on tarjolla.

Kurssin sisältö

MIKÄ O365 – Microsoftin tietotyön pilvipalvelun perusteet

  • Pilvi vs. omat palvelimet ja palvelut
  • Lisenssimalli ja palvelupaketit
  • Tietojen sijainti ja suojaus

O365 PALVELUJEN ESITTELY

  • Outlook – posti, kalenteri ja ihmiset
  • SharePoint ja Onedrive for Business – tiedostot työssä ja intranet
  • Haku, Delve, SharePoint-sivu ja Microsoft Graph
  • Ryhmätyö ja keskustelualustat; Teams, Yammer ja Kaizala
  • Muistiinpanot, tehtävän- ja projektinhallinta: Planner, To-Do, Project Online ja OneNote
  • Forms, Stream ja Sway – lomakkeet, videot ja esitykset
  • Power Platform; PowerApps, PowerBI ja Flow

O365 TIETOTYÖN TUKENA

  • Palvelujen hyötykäytön tärkeimmät linjaukset, niksit ja sudenkuopat
  • Milloin käyttää mitäkin? Vaihtoehtojen ja valintaperusteiden vertailu eri käyttötapauksissa:
    • Sisäinen viestintä, ajankohtaiset asiat ja asiasisällöt – intranet
    • Ryhmätyö sisäisesti ja sidosryhmien kanssa
    • Dokumentinhallinta
    • Verkostoituminen, keskustelukanavat
    • Tiedon löytyminen, informaatioarkkitehtuuri, haut ja koontinäytöt

Koulutuspaikka

Koulutus toteutetaan yhteistyökumppanimme Sulavan kanssa, osoitteessa Vuorikatu 14B.