Strategia ja tiekartta Office 365:n käyttöönotolle
Koulutus perehdyttää menestyksekkään Office 365 -käyttöönoton suunnitteluun ja toteuttamiseen.
Siirryttäessä Office 365:n tarjoamaan läpinäkyvään ja yhteisölliseen työtapaan, kyse on ensisijaisesti työkulttuurin modernisoinnista. Onnistuneessa käyttöönotossa käyttäjien ja liiketoiminnan tarpeet sovitetaan pilvipalvelun mahdollisuuksiin. Työkulttuurin muutoksessa hyödynnetään muutosjohtamisen ja -viestinnän parhaita käytäntöjä.
Koulutuksessa opit hyödyntämään osallistavia palvelumuotoilun menetelmiä tarpeiden kartoituksessa ja ratkaisujen suunnittelussa, asettamaan digitaalisten työympäristön tavoitetilan ja arvioimaan muutostarpeet. Opit, millä keinoin henkilöstöryhmät motivoidaan, sitoutetaan, koulutetaan ja tuetaan, ja kuinka kulttuurinmuutos vahvistetaan ja vakiinnutetaan.
Koulutuksen aikana muodostat Office 365 -käyttöönoton vision ja muutoksen tiekartan. Suunnittelemme käyttöönoton tehtävät ja arvioimme resurssitarpeet. Koulutus sisältää useita pieniä harjoitustehtäviä.
Koulutusmuoto
Classroom
Kesto
1 päivä
Hinta
790 €
Kohderyhmä
Koulutus on suunniteltu ensisijaisesti Office 365:n käyttöönottoa käynnistäville organisaatioille.
Koulutus soveltuu myös Office 365:n yksittäisten kollaboratiivisten työkalujen kuten Microsoft Teamsin ja Yammerin käyttöönoton läpiviennin suunnitteluun.
Roolisi on esimerkiksi projektipäällikkö, Intranet Manager, Digital Workplace Lead, IT-asiantuntija, tiedonhallinnan ammattilainen tai viestintäpäällikkö/-asiantuntija.
Esitiedot
Koulutettavien tulee tuntea niiden työkalujen käyttötarkoitukset ja perusmahdollisuudet, joiden käyttöönottoa hän tulee koulutukseen suunnittelemaan.
Strategia ja tiekartta Office 365:n käyttöönotolle -kurssin sisältö
- Ymmärrä väline / Office 365
- Ymmärrä käyttäjät, ymmärrä sidosryhmät
- Ymmärrä liiketoiminnan, tiedonhallinnan ja kollaboraation vaatimukset
- Ymmärrä muutoksen laajuus
- Palvelumuotoilun menetelmät esiselvityksen apuvälineenä
- Office 365 -sovellusten valinta
- Skaalattavien ratkaisujen suunnittelu
- Muutostavoitteet käyttäjäryhmittäin
- Yhteiskehittäminen suunnittelun apuvälineenä
- Käyttöönottojen vaiheistus
- Pilotointi
- Skaalattavien ratkaisujen käyttöönotto
- Yksilöllisten ratkaisujen käyttöönotto
- Vastuut ja resurssit
- Johdon tuki ja esimerkki
- Muutosviestintä
- Muutosagentit
- Vertaisoppiminen, vertaistuki
- Koulutukset ja valmennukset
- Mikroprosessien ja kokeilujen edistäminen
- Pelillistäminen
- Palautteenkeruu ja palautteen hyödyntäminen
- Käyttäjätuki
- Institutionalisointi
- Vahvistavien tekijöiden hyödyntäminen
Aikataulu