ITIL®, IT-palvelunhallinta -koulutukset

Maailman suosituin IT-palveluhallinnan viitekehys.

ITIL® 4 Foundation

ITIL® 4 Foundation valmentaa ITILin uusimpaan versioon. Koulutuksessa käyt läpi koko ITIL sisällön kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. ITIL-kurssin jälkeen sinulla on ymmärrys keskeisistä ITIL-käsitteistä. Koulutus valmistaa ...
Helsinki
Tampere Classroom
Remote
2 päivää 14.-15.8.
9.-10.9.
24.-25.9.
10.-11.10.
7.-8.11.
28.-29.11.
16.-17.12.
Näytä kaikki
2190 €TAI
3 koulutus-
korttipäivää
GO!Varma toteutus

Käyttövaltuus­hallinta (IAM) tehokkaasti

Koulutuksessa opit, mitä käyttövaltuushallinnan eri osa-alueet pitävät sisällään ja minkälaisia ratkaisumalleja niihin tällä hetkellä löytyy markkinoilta.  Identiteetin- ja pääsynhallinta (IAM) on keskeinen osa toimivaa riskienhallintaa ja ...
Espoo Classroom
Remote
2 päivää 17.-18.9.
1590 €TAI
2 koulutus-
korttipäivää

Kanban perusteet

Tässä koulutuksessa tutustut Kanban-järjestelmään ja erityisesti sen ytimessä olevan Kanban-taulun käyttöön. Opit minkälaisia yhteisiä toimintatapoja ja sääntöjä tarvitaan sen tehokkaassa ja onnistuneessa hyödyntämisessä. Saat taitoja ...
Helsinki Classroom
Remote
1 day 18.9.
13.11.
890 €OR
1 training card day

Tekoäly Service Deskissä

Service Deskin uusi aikakausi on täällä – hyppää kyytiin. Palvelu, joka palvelee sinua – 24/7. Valjasta sen voima ja tarjoa asiakkaillesi timanttista asiakaskokemusta. Tekoäly Service Deskissä –koulutuksessa saat kattavan ...
  Remote
3 tuntia 26.9.
749 €TAI
1 koulutus-
korttipäivä

IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminenUusi!

Tässä koulutuksessa syvennyt keskeisimpiin IT-palveluhallinnan (ITSM) kriittisiin menestystekijöihin, opit miten ja miksi mittaat eri kyvykkyyksiä/prosesseja sekä miten kehität palvelunhallintaa seuraavalle tasolle.  Palvelunhallinnan eri kyvykkyyksien ja prosessien ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 30.9.
20.11.
890 €TAI
1 koulutus-
korttipäivä

Moderni Service Desk

Koulutuksessa saat ajankohtaisen käsityksen Service Desk -toiminnan osa-alueista sekä uusia ideoita oman toiminnan kehittämiseksi. Kehitä, luo arvoa ja mittaa! Ole edellä muita – näin hyödynnät ...
Espoo Classroom
Remote
2 päivää 2.-3.10.
1590 €TAI
2 koulutus-
korttipäivää

Arvovirrat ja pullonkaulojen optimointi automaatiolla (RPA)

Arvovirta (Value Stream) on yksi Lean-filosofian tärkeimmistä aiheista ja yksi maailman tehokkaimmista prosessien optimoinnin työvälineistä. Arvovirtojen avulla tunnistetaan ja optimoidaan toiminnallisten prosessien pullonkaulat tiedolla johtaen. ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 3.10.
890 €TAI
1 koulutus-
korttipäivä
GO!Varma toteutus

FitSM Foundation

This FitSM Foundation training course gives you insight into the basic IT service management concepts and terms, the purpose and structure of FitSM standards and ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 23.10.
890 €TAI
1 koulutus-
korttipäivä

Käyttövaltuuksien hallinta (IdM) organisaatiossa

Saat perustiedot käyttövaltuushallinnan (KVH) prosessien kehittämiselle ja hallinnoimiselle osana organisaation tietoturvallista toimintaa. Käyttövaltuuksien hallinnan koulutuksessa perehdyt keskeisimpiin lakien ja asetusten asettamiin vaatimuksiin koskien käyttöoikeuksien (IdM, ...
  Classroom
Remote
1 päivä
890 €TAI
1 koulutus-
korttipäivä

ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS) eLearning

This course is designed to help candidates learn everything they need to know about marrying effective cloud service management with the world-class ITIL® 4 framework. ...
  Online
18 tuntia
719 €

ITIL® 4 Practitioner: Incident Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Incident Management practice module is for IT professionals who are involved in minimizing the negative impact of incidents by restoring normal ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Problem Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Problem Management practice module is for IT professionals who want to ensure that errors in the live environment are identified, analysed, ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice eLearning

Service Desk is the point of contact between the service providers and users. Effective development and application of the practice can significantly influence user experience, ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management Practice module is for IT professionals who want to systematically observe services and service components, and record, ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil eLearning

This course combines the understanding of the key concepts, principles, value and challenges of five ITIL® 4 management practices, namely, the ITIL 4 Incident Management ...
  Online
30 tuntia
1029 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management eLearning

About Practitioner: Service Request Management course The ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management Practice course is for IT professionals who want to support the agreed quality ...
  Online
5 tuntia
349 €

Kanban työpaja

Tässä työpajassa luodaan Kanban taulu sekä sovitaan organisaatiolle yhteiset toimintatavat sen tehokkaaseen ja onnistuneeseen käyttöön. Tämä on organisaatiokohtaisesti järjestettävä työpajavetoinen toteutus Kanban perusteet -kurssista.  Työpajassa käydään ...
  Classroom
Remote
1 day

ITIL® 4 Foundation in English

ITIL® is the most widely accepted approach to IT service management in the world. ITIL helps individuals and organizations use IT to realize business change, ...
  Classroom
Remote
2 päivää
2190 €TAI
3 koulutus-
korttipäivää

ITIL 4 Foundation eLearning

Opiskele itsenäisesti ITIL® 4 Foundation -tason sertifiointia varten tällä akkreditoidulla Good e-Learning-onlinekurssilla! This accredited ITIL® 4 Foundation course offers an excellent introduction to the new framework ...
  Online
14 tuntia
649 €

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve (DPI) eLearning

Earn your ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve (DPI) certification with the award-winning team at Good e-Learning! With IT being such an integral part of ...
  Online
16 tuntia
719 €

ITIL®, IT-palvelunhallinta

ITIL® koostaa yhteen parhaita IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen (ITSM) liittyviä käytäntöjä, jotka tukevat organisaatiota muutokseen sopeutumisessa. Se on maailman suosituin viitekehys IT-palveluiden hallintaan, johon luottavat myös mm. NASA, Microsoft, Shell ja Disney. Eipä ihme, että ITILin suosio on valtaisaa kautta maailman, ja myös Suomessa sitä sovelletaan menestyksekkäästi useissa isoissa ja pienissä organisaatioissa.

Uusin versio, ITIL 4, julkaistiin vuoden 2019 alussa. Se tuo käytännöllisen ja joustavan viitekehyksen organisaatioiden matkalle kohti uutta, digitaalista maailmaa yhdistämällä ihmiset, digitaalisuuden ja fyysiset resurssit.

ITIL4 painottaa aikaisempaa versiota enemmän teknologiamaailmaa sekä toimintaa Agilen, DevOpsin ja digitaalisen transformaation kanssa. Uuden version perustana ovat yhteistyö, läpinäkyvyys, automatisointi ja kokonaisvaltainen työskentely. Aikaisemmista versioista löytyvät ydinelementit, jotka tekevät ITIListä niin arvokkaan, ovat luonnollisesti tallella.

Katso alta tiivis tallenne, mitä uutta versionmuutos tuo. Elinkaaren sijasta on arvoketjut, 26 prosessin sijasta 34 kyvykkyyttä (practice) ja tiukasta prosessiajattelusta on siirrytty kokonaisvaltaisempaan näkökulmaan, jossa mm. ketteryys huomioidaan paremmin.

ITIL 4 sertifioitumispolku

Uuden version myötä myös sertifioitumispolku palveluhallinnan ammattilaisille on muuttunut entistä huomattavasti selkeämmäksi.

Kuvan mukaisesti ITIL 4 Foundation toimii perustana kaikille jatkotasoille.

Tämän jälkeen voit valita kahdesta polusta siirtyäksesi ylemmäs palvelunhallinnan ammattilaisen uralla. Toinen poluista johtaa ITIL Managing Professional (MP) ja toinen ITIL Strategic Leader (SL) nimitykseen.

Voit katsoa jokaisen modulin kuvauksesta lyhyen videoesittelyn, joka avaa millaisiin tarkoituksiin ja tilanteisiin moduli on suunniteltu. ITIL Managing Professional (MP) polku koostuu neljästä modulista:

ITIL Strategic Leader (SL) polku koostuu kahdesta modulista:

Jos suoritat kaikki 5 modulia eli saavutat sekä ITIL MP että ITIL SL nimitykset, voit siirtyä ITIL Master -tasolle.

Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Tutustu ITIL:iin

Uutta ja ajankohtaista luettavaa

Katso kaikki blogit