EtusivuHae koulutuksiaHakukoneoptimoinnin (SEO) perusteet

Hakukoneoptimoinnin (SEO) perusteet

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_full

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization eli SEO) on tärkeä prosessi verkkosivustolle, kun potentiaaliset asiakkaat liikkuvat hakukoneissa. Hakukone on monelle henkilölle kanava, minkä mukaan tehdään päätöksiä; suurin osa verkossa tehtävistä ostopäätöksistä menee hakukoneen kautta. Ihmiset edelleen luottavat hakukoneissa orgaanisiin, eli maksuttomiin, tuloksiin. Siksi hakukoneoptimointi on tärkeää aina, kun potentiaaliset asiakkaat käyttävät hakukoneita. 


Paikka
Helsinki

Koulutusmuoto
Classroom
Remote

Kesto
1 päivä

Hinta
750 €

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, ketkä haluavat ymmärtää hakukoneiden toimintalogiikkaa ja oppia hakukoneoptimoinnin suunnittelua sekä toteuttamista. 

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on tarjota ymmärrys siitä, miten pystyy saavuttamaan hakukoneissa orgaanista näkyvyyttä ja miten pystyy tavoittamaan itselle kaikkein arvokkaimmat henkilöt. Koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy tekemään oman verkkosivuston hakukoneoptimointia.

Esitiedot

Koulutukseen ei vaadita esitietoja. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi. 

Kurssin sisältö

Koulutuksen sisältö koostuu orgaaniseen näkyvyyteen vaikuttavien tekijöiden läpikäynnillä, eli mitä asioita pitää ottaa huomioon sekä omalla verkkosivustolla että omassa verkkonäkyvyydessä orgaanisen näkyvyyden kannalta.  

Aikataulu

Mitä hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa?

Yleisesti hakukoneoptimoinnista ja sen hyödystä
Hakukoneoptimoinnin osa-alueet

Hakukoneet ja niiden toimintalogiikka

Miten hakukoneet toimivat?
Hakukoneiden tekemä indeksointi
Hakutulosten järjestyksen laskeminen

Hakukoneoptimointi – sivuston sisäiset tekijät

Hakukoneoptimoinnin suunnitelmallisuus
Kohderyhmien tunnistaminen ja niiden ymmärtäminen
Avainsanatutkimus
HTML-tagit ja niiden merkitys vuonna 2020
Kuvien optimointi
Sivuston nopeuden merkitys
Mobiiliystävällisyys
Analytiikan hyödyntäminen hakukonenäkyvyyden mittaamisessa
SEO-työkalut mittaamisessa

Hakukoneoptimointi – sivuston ulkopuoliset tekijät

Linkit omalle verkkosivustolle (backlinks)
Kävijäliikenteen merkitys hakukoneoptimoinnissa

Hakukoneoptimointi nyt ja tulevaisuudessa

Miten hakukoneoptimointi on muuttunut ja mitä asioita pitää ottaa huomioon tulevaisuudessa