Rakenna vahva perusta IT-palveluille
IT-palvelunhallinnan parhaat käytännöt -koulutuksessa opit, miten IT-palvelunhallinta jäsentyy viitekehysten kautta, mitä keskeiset käsitteet tarkoittavat käytännössä, ja miten niitä sovelletaan sujuvasti arjessa. Päivän aikana perehdyt muun muassa häiriönhallintaan, palvelupyyntöihin, muutoksenhallintaan ja jatkuvan parantamisen kyvykkyyksiin. Lisäksi saat työkalut siihen, miten näiden avulla tuotetaan arvoa koko organisaatiolle.
Luvassa on ajankohtaisia esimerkkejä, mittareita ja toimintamalleja, joiden avulla viet palvelunhallinnan periaatteet tehokkaasti osaksi omaa työtäsi. Samalla opit tunnistamaan IT-palveluiden strategisen merkityksen ja kehittämään asiakaskeskeisiä prosesseja, jotka parantavat sekä laatua että asiakastyytyväisyyttä.
Kurssi sopii erityisesti niille, jotka haluavat kasvattaa asiantuntemustaan palvelunhallinnassa ilman tarvetta erilliselle sertifioinnille.
Paikka
Espoo
Osallistumismuoto
Classroom
Remote
Kesto
1 päivä
Hinta
945 €
Kenelle koulutus on suunnattu?
Koulutus on suunnattu erityisesti henkilöille, jotka haluavat oppia palvelunhallinnan parhaista käytännöistä ja niiden käytännön soveltamisesta. Se hyödyttää IT Palvelupäälliköitä, järjestelmien kehittäjiä, prosessien omistajia, IT-konsultteja ja kaikkia, jotka työskentelevät IT-palveluiden kehittämisen, hallinnan ja tuen parissa.
Lisätiedot osallistujalle
- Ennakkovaatimus: Ei ennakkovaatimuksia
- IT Palvelunhallinnan perusteet -kurssimateriaali on suomeksi tai englanniksi opetuskielen mukaisesti.
- Opetuskielenä on suomi tai englanti kurssipäivämäärän vieressä olevan tiedon mukaisesti.
HALLITSET
IT-palveluhallinnan perusteet, tiedät mitä IT-palveluhallinta tarkoittaa ja sen merkityksen omalle organisaatiolle.
PYSTYT
tunnistamaan tärkeimmät palveluhallintaprosessit, kuten häiriönhallinta (Incident management) ja muutoksenhallinta (Change Enablement).
TIEDÄT
miten palveluiden laatua ja tehokkuutta voidaan mitata ja raportoida
YMMÄRRÄ
asiakastarpeet paremmin, mikä parantaa asiakastyytyväisyyttä
Ohjelma
- IT-palvelunhallinta: eilen, tänään ja huomenna
- Palvelunhallinnan käsitteitä
- Viitekehys vs. standardi
- Yleisimmät palvelunhallinnan viitekehykset
- Key terms and concepts
- Strateginen merkitys liiketoiminnalle
- Tietoturva osana palvelunhallintaa
- Tuloksellisuuden mittaaminen ja raportointi
- Tekoälyn mahdollisuudet palvelunhallinnassa
- Johdanto
- Keskeisimmät käsitteet
- Palvelunhallinnan neljä näkökulmaa
- Häiriönhallinta (incident management)
- Ongelmanhallinta (problem management)
- Palvelupyynnön hallinta (service request management)
- Palvelupiste (service desk)
- Muutoksenhallinta (change enablement)
- Palvelutasonhallinta (service level management)
- Jatkuva parantaminen (continual improvement)
Kouluttaja
Pirkko Haffer
IT-palvelunhallinnan huippuosaaja ja PeopleCertin virallinen ITIL Ambassador
Pirkko Haffer on kokenut palvelunhallinnan asiantuntija, freelancer-konsultti ja kouluttaja, joka on auttanut satoja ammattilaisia saavuttamaan virallisia sertifikaatteja ja ratkaisemaan palvelunhallinnan haasteita. Hänellä on yli 25 vuoden kokemus Telian konsernitason palvelunhallinnasta, jossa hän vastasi prosessien jalkautuksesta, kehityksestä ja jatkuvasta parantamisesta sekä toimi palvelunhallinnan kouluttajana.
Pirkolla on laaja kokemus useista eri viitekehyksistä, kuten ITIL, Cobit, VeriSM, CIMP ja CISP, sekä sisäisestä auditoinnista (ISO9001, ISO14001, ISO45001). Vuodesta 2020 alkaen hän on ollut osa Tieturin kouluttajaverkostoa, tuoden mukanaan syvällisen asiantuntemuksen ja käytännön kokemuksen.
Pirkon intohimona on parantaa palvelunhallintaa ja kehittää sekä omaa että muiden ammatillista osaamista. Pirkon koulutukset ovat saaneet kiitosta käytännönläheisyydestä ja inspiroivista esimerkeistä. Hän ei vain lue kalvoja, vaan jakaa jatkuvasti uusia näkökulmia ja tarinoita, jotka rikastuttavat oppimiskokemusta.
Ilmoittaudu edullisemmin – tutustu etuihisi
Ryhmäalennus
Tarjoamme -10% alennuksen vähintään 3 hengen ryhmille. Hyödynnä etu verkkokaupassa koodilla TIIMI10 tai kysy tarjousta koulutusmyyjältämme: emilia.hamalainen@tieturi.fi
Koulutuskortti
Suositulla koulutuskortilla voit säästää jopa -40% koulutuspäivissä ja saat mahdollisuuden hyödyntää laajempaa koulutustarjontaa. Lue lisää täältä.
Sijainti
Helppo tulla vaikka veneellä ⚓️
Keilaranta 1 Business Park sijaitsee meren rannalla Espoon Keilaniemessä, lähellä Helsingin ydinkeskustaa. Länsimetron pysäkki ja taksiasema ovat kiinteistöä vastapäätä sekä autoille löytyy paljon parkkipaikkoja. Espoolaisille myös purjevene on mahdollinen 😊
Hinta 945 € +alv
Pidätämme oikeudet mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa, kouluttajissa ja toteutusmuodossa.
Katso usein kysytyt kysymykset täältä.
Aiheeseen liittyvät webinaarit
Aiheeseen liittyvät blogit
