Markkinoinnin työkalut

Webinaari: Hyödynnä Google Analyticsiä markkinoinnin analysoinnissa

Google Analytics on parhaimmillaan tiedon aarreaitta – dataa ja informaatiota kerääntyy raportteihin valtavasti. Lukuja ja graafeja tutkiessa voi törmätä vaikeuksiin tulkita tai ymmärtää lukuja. Raporttien tarjoaman informaation jalostaminen tiedoksi ja oivalluksiksi voi helpottua, jos pyrkii tunnistamaan Analyticsin datasta osajoukkoja, eli segmenttejä.

Webinaarissa tutustut käytännönläheisesti, miten Google Analyticsissa (Universal Analytics) pystyt segmentoimaan dataa, etsimään haluttuja vastauksia helpommin ja vaikuttamaan siihen, että raportteihin kerääntyy tarkemmin tietoa käyttäjistä sekä liikenteen hankinnasta.

Webinaarin sisältö

Mittaaminen – varmista halutun datan mittaaminen

  • Tuoteintegraatiot (Google Ads, Google Search Console)
  • Tunnista liikenne mainoksista ja postauksista – UTM-parametrien luominen

Seuranta – vinkit datan tutkimiseen

  • Hankintaraporttien ulottuvuudet
  • UTM-parametrit raporteissa
  • Tarkennettu haku ja säännölliset lausekkeet
  • Segmenttien luominen ja hyödyntäminen
  • Mukautetut raportit

Webinaari on maksuton. Ilmoittaudu mukaan alla olevasta linkistä!

Webinaarin ajankohta: 24.8.2021 klo 10.00–10.45

Webinaarin asiantuntija

Asiantuntijana webinaarissa toimii Tieturin konsultti Jani Rikkola, jolla on laaja osaaminen Google Analyticsistä sekä muista Googlen työkaluista.

Katso myös:

Asiasanat: Google Analytics