Google Analytics 4 -perusteet
Google Analytics 4, suositun verkkoanalytiikkatyökalun uusin neljäs versio julkaistiin loppuvuonna 2020. Muutoksessa sekä käyttöliittymän ulkoinen ilme sekä työkalun ominaisuudet kehittyivät tarjoten uusia tapoja kerätä, tutkia sekä hyödyntää verkkoanalytiikkaa ja sen dataa.
Koulutusmuoto
Remote
Kesto
1 päivä
Hinta
750 €
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka haluavat ymmärtää Google Analytics 4:n seurantaa ja sen roolia markkinoinnin sekä mainonnan mittaamisessa.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on kuvata selkeästi verkkoanalytiikan hyödyntäminen Google Analytics 4:llä. Osallistujat ymmärtävät koulutuksen jälkeen työkalun toimintalogiikan sekä sen tarjoamat mahdollisuudet verkkosivuston seurantaan ja sitä kautta myös koko liiketoiminnan mittaamiseen.
Esitiedot
Koulutukseen ei ole esitietovaatimuksia. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi.
Kurssin sisältö
Koulutuksen aikana tutustut uusimman Analytics-version toimintalogiikkaan, tapoihin ottaa se käyttöön sekä sen raportteihin ja analyysityökaluun. Koulutuksen aikana tehdään myös tiedonetsintäharjoituksia GA4-demotilillä.
Google Analytics 4:n toimintalogiikka
- Verkkoanalytiikan tarjoamat mahdollisuudet ja kerätyn tiedon hyödyntäminen
- Miten Google Analytics 4 kerää tietoa
- Tapahtumien luomat mahdollisuudet seurannassa
Google Analyticsin tilirakenne
- Tilin luonti ja seurannan asennus
- Omaisuuden asetukset
- Sisäisen liikenteen suodatus
- Tapahtumat tiedonkeruussa ja konversioseurannassa
Raportointi
- Raporttien lukeminen
- Yleiskatsaus-raportit, ulottuvuuksien hyödyntäminen, ajanjakson määrittäminen
- Yleisöjen hyödyntäminen tiedon segmentoinnissa
Käyttäjä-raportit
- Yleisötietojen kerääminen käyttäytymisen, laitteen ja henkilön verkon avulla
- Elinkaari-raportit
- Millaisiin kysymyksiin raportit antavat vastauksia
- Hankinnan mittaaminen
- Google Ads -mainonnan tietojen seuraaminen Analyticsissä
- UTM-parametrien hyödyntäminen verkkosivustolle saapuvan liikenteen seurannassa
Konversioiden seuraaminen
- Konversioiden eli sivuston tavoitteiden seuraaminen
- Verkkokaupan seuranta konversioseurannassa
- GA4:n attribuutiomallit
Analyysi
- Analyysikeskuksen mahdollisuudet raportoinnissa
- Yksilöidyt kaaviot ja taulukot
- Analyysitekniikat ja niiden eroavaisuudet
- Analyysien luominen ja muokkaaminen
Aikataulu