EtusivuMarkkinoinnin työkalutGoogle Analyticsin perusteet

Google Analyticsin perusteet

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_empty

Oma verkkosivusto on yrityksen verkkonäkyvyyden keskus ja täten yksi tärkeimmistä mittareista. Kun pystyt mittaamaan verkkosivustosi luomaa arvoa yrityksellesi, niin saat arvokasta tietoa, minkä avulla sekä verkkosivustoasi että markkinointiasi pystyy parantamaan.  


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

790 €

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka haluavat ymmärtää verkkosivustojen seurantaa ja sen roolia markkinoinnin sekä mainonnan mittaamisessa. 

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on kuvata selkeästi verkkoanalytiikan hyödyntäminen Google Analyticsillä (Universal Analytics). Osallistujat ymmärtävät koulutuksen jälkeen Google Analyticsin toimintalogiikan sekä sen tarjoamat mahdollisuudet verkkosivuston seurantaan ja sitä kautta myös koko liiketoiminnan mittaamiseen.

Esitiedot

Koulutukseen ei ole esitietovaatimuksia. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi.

Google Analyticsin perusteet -koulutuksen sisältö

Koulutuksessa käsitellään käytännönläheisesti Google Analytics (Universal Analytics)-työkalun toimintalogiikka sekä käydään lävitse kyseisen työkalun tarjoamat raportointimahdollisuudet. 

Google Analyticsin toimintalogiikka

  • Verkkoanalytiikan tarjoamat mahdollisuudet
  • Kerätyn tiedon hyödyntäminen
  • Miten Google Analytics kerää tietoa (sivustotagilla)
  • Tapahtumien luomat mahdollisuudet seurannassa

Google Analyticsin tilirakenne

  • Tili, verkko-omaisuus ja näkymä
  • Tilin luonti ja seurannan asennus
  • Suodattimet ja tavoitteet
  • Mitkä ovat verkkosivuston tavoitteita
  • Mitkä tiedot vääristävät käyttäjätietoja
  • Miten helpottaa raporttinäkymien seurantaa

Raportointi

  • Raporttien lukeminen
  • Yleiskatsaus-raportit, mittasuhteiden hyödyntäminen, ajanjakson määrittäminen
  • Yleisöraportointi
  • Yleisötietojen kerääminen käyttäytymisen, laitteen ja henkilön verkon avulla

Hankintaraportointi

  • Kanava, liikenteen lähde/tulotapa, viittausreitti
  • Google Search Console – orgaanisen hakukonenäkyvyyden mittaaminen
  • Google Ads -mainonnan tietojen seuraaminen
  • UTM-parametrien hyödyntäminen verkkosivustolle saapuvan liikenteen seurannassa

Käyttäytymisraportointi

  • Segmenttien luominen ja hyödyntäminen seurannassa

Konversioraportointi

  • Konversioiden eli sivuston tavoitteiden seuraaminen 
  • Verkkokaupan seuranta konversioseurannassa
  • Monikanavasuppilot ja attribuutiomallit

Hallintapaneelit ja omat raportit

Aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.