EtusivuMicrosoft WordWord – raportit, väitöskirjat ja muut pitkät asiakirjat

Word – raportit, väitöskirjat ja muut pitkät asiakirjat

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_halfstar_empty

Kurssilla perehdymme Wordin ominaisuuksiin, joilla käsittelet pitkiä tekstiasiakirjoja, kuten raportteja, opinnäytetöitä, väitöskirjoja tai vuosikertomuksia. Näille on organisaatioissa yleensä valmiit mallit, joita voit sujuvasti käyttää työssäsi. Entä jos niitä ei ole? Tule oppimaan miten teet tällaisen pitkän asiakirjan mallin.


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

495 €

Kohderyhmä

Olemme suunnitelleet kurssin sinulle, joka kirjoitat Wordilla pidempiä asiakirjoja.

Tavoite

Kurssin jälkeen osaat muokata erilaisia asiakirjoja. Käytät ja muokkaat tyylejä ja sisällys­luetteloita, jaat asiakirjan osiin. Lisäät kuvaluetteloita ja hakemistoja. Muokkaat ylä- ja alatunnisteita ja sivunumerointia. Käytät muokkausmerkintöjä asiakirjojen tarkistamiseen. Liiku ja käsittele asiakirjaa siirtymisruudussa tai jäsennysnäkymässä.

Esitiedot

Saat parhaan hyödyn kurssista, jos sinulla on Wordin käyttökokemusta. Jos olet aloitteleva Wordin käyttäjä, suosittelemme sinulle Microsoft Word -perusteet – Tee tekstit tehokkaasti -kurssiamme pohjatiedoksi.

Word – raportit, väitöskirjat ja muut pitkät asiakirjat -koulutuksen sisältö

Tekstin kirjoittaminen Wordilla on "helppoa", kun tunnet muutaman perusasian. Opettele muutama lisää, niin kirjoittaminen sujuu. Tallenna asiakirja malliksi. Etsi ja korvaa virheelliset tiedot ja tyylit.

Asiakirjan asetukset
Tarkista asiakirjasi asetukset, jotta ne vastaavat organisaatiosi brändikuvaa tai yleistä asiakirjastandardia.

  • Reunukset, oletusfontit ja muutama muu huomion arvoinen seikka
  • Asiakirjan tallentaminen asiakirjamalliksi

Asiakirjan tyylien käyttö ja sisällysluettelo
Laadi itsellesi perustyylit otsikoiden ja leipätekstin kirjoittamiseen.

  • Tyylien luominen, muokkaaminen ja poistaminen. Tyylien kopioiminen ja korvaaminen.
  • Asiakirjan otsikoiden numerointi
  • Sisällysluettelon luominen ja muokkaaminen

Asiakirjan osat
Jakamalla asiakirjan osiin voit muotoilla asiakirjan eri tavoin, esimerkiksi erilaisin reunuksin tai kansilehden asettelun.

  • Osien lisääminen asiakirjaan
  • Osien erilaiset tunnisteet ja sivunumerointi, otsikon toistaminen tunnisteessa
  • Kansilehden lisääminen

Objektien lisääminen
Lisää kuvia, kuvioita, lähteitä ja taulukoita sekä kuvaluettelot, lähdeluettelot ja hakemistot. Lisää alaviitteitä tai lähdetietoja ja päivitä lähdeluettelo.

  • Lisää ensin objektit, kuten kuvat, sitten niille otsikot ja lopuksi kuvaluettelot. Päivitä ja muokkaa tarvittaessa esimerkiksi otsikon tai paikan muuttuessa.
  • Lähdetietojen ja lähdeluettelon lisääminen ja muokkaaminen.

Asiakirjassa liikkuminen
Voit pyörittää hiiresi rullaa, mutta siirtymisruutu ja jäsennysnäkymä ovat tehokkaammat.

  • Tarkastele ja siirrä asiakirjasi otsikoita ja sivuja tai etsi tietoja siirtymisruudussa
  • Käytä jäsennysnäkymää, jolla näet käyttämäsi tyylit ja siirrät tekstikokonaisuuksia

Aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9.00 ja päättyy noin klo 16.00–16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15–9.00.


Aiheeseen liittyvät webinaarit

Katso kaikki webinaarit

Webinaari

Webinaari: Microsoft Teamsin parhaat sovellukset – lisää tehokkuutta työntekoon, osa II

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: Voiko SharePoint-intranetin toteuttaa ilman toteuttajakumppania?

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: Microsoft Teamsin parhaat sovellukset – tehokkuutta työntekoon

Lue lisää

Aiheeseen liittyvät blogit