C++ -jatkokurssi






Koulutuksessa käydään läpi C++ ohjelmointikielen edistynynyttä soveltamista.
C++-jatkokurssi on tarkoitettu C++-ohjelmointitaidon omaaville henkilöille, jotka haluavat oppia hyödyntämään Standard Template Libraryn tarjoamia palveluita ja kehittää taitojaan C++:n edistyneiden piirteiden ja GoF-suunnittelumallien käytössä.
Koulutuksen käytyäsi osaat hyödyntää C++-kielen Standard Template Librarya käytännössä sekä ymmärrät GoF-suunnittelumallien merkityksen ja mahdollisuudet.
C++-jatkokurssilla syvennytään kielen edistyneiden ominaisuuksien tehokkaaseen ja järkevään käyttöön.
STL:n innovatiivinen ajatus kytkeä algoritmit ja tietorakenteet toisiinsa vakiorajapinnan kautta mahdollistaa geneerisen ohjelmoinnin ja vähentää huomattavasti virhealtista käsin koodausta. GoF-suunnittelumallit auttavat taas luomaan hyvin suunniteltua sekä uudelleenkäytettävää koodia. Mallien ymmärtäminen on tärkeää kehittäjille, jotka rakentavat laajoja sovelluksia C++-kielellä.
Koulutusmuoto
Classroom
Kesto
3 päivää
Hinta
1990 €
Kohderyhmä
C++-jatkokurssi on tarkoitettu C++-ohjelmointitaidon omaaville henkilöille, jotka haluavat oppia hyödyntämään Standard Template Libraryn tarjoamia palveluita ja kehittää taitojaan C++:n edistyneiden piirteiden ja GoF-suunnittelumallien käytössä.
Esitiedot
Kurssille osallistujalta edellytetään C++- perustaitoja.
C++ -jatkokurssin sisältö
1. päivä
Johdatus C++:n edistyneisiin piirteisiin
- Valmiit perusluokat
- Nimiavaruudet
- reference counting
- smart pointterit
- RTTI
- Tyyppimuunnokset
C++-mallit
- Funktiomallit
- Luokkamallit
- Mallit ja perintä
Johdatus C++- standardikirjastoon
- Merkintätavat
- Standardit
Johdatus STL-arkkitehtuuriin
- Mallit (templates)
- Geneerisen ohjelmoinnin idea
- Algoritmit
- Iteraattorit
- Kokoelmat
STL-kokoelmaluokat
- vector
- list
- deque
- set
- map
2. päivä
STL-algoritmit
- Läpikäyntialgoritmit
- Muuntoalgoritmit
- Lajittelualgoritmit
- Muistinhallinta-algoritmit
Iteraattorit
- iteraattori-käsite
- iteraattori-kategoriat
- Valmiita iteraattoriluokkia
Funktio-oliot
- Valmiit funktio-oliot
- Omien funktio-olioiden tekeminen
Adaptorit
- stack
- queue
- priority queue
Mikä on ratkaisumalli (Design Pattern)?
- Erityyppiset mallit ja niiden käyttö
- GoF-mallit
Luontimalleja (Creational Patterns)
- Abstract Factory
- Builder
- Factory Method
- Prototype
- Singleton
3. päivä
Rakennemalleja (Structural Patterns)
- Adapter
- Bridge
- Composite
- Decorator
- Facade
- Flyweight
- Proxy
Käyttäytymismalleja
- Chain of Responsibility
- Command
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Observer
- State
- Strategy
- Template Method
- Visitor
Antipatterns
- Tavallisia ongelmia luokkasuunnittelussa
- Ratkaisuja ongelmiin
Aikataulu