Blog

Pauli Roineen mielestä parasta hänen työssään ovat ihmiset.

Pauli Roine – parasta työssä ovat ihmiset

Tieturin sydän ovat Tieturin koulutuksen asiantuntijat sekä kouluttajamme. Tänään esittelyvuorossa on Pauli Roine, yksi Tieturin avainasiakaspäälliköistä. Pitkä ura myynnin parissa Pauli on tehnyt pitkän uran myyjänä, tieturilaiseksi hän tuli viitisen vuotta sitten. ”Olen aina tehnyt myyntityötä, aiemmin ATK:n ja nyt siis ICT:n parissa. Soitin Pauliinalle, ja kysyin töitä. Puhelu taisi …

Työelämässä oppiminen – miten oppia kiireen keskellä?

Oppimisen maailma vaikuttaa olevan jatkuvan muutoksen kourissa. Välillä olen kouluttaja, joskus olin nimenomaan asiantuntija, mutta useimmiten minua nimitetään kuitenkin konsultiksi. Joskus puhumme seminaareista, toisella kertaa koulutuksista ja nykyään, YouTube-videoiden ja podcastien myötä, päätään on nostanut myös uusi voimasana “mikro-oppiminen”. Kaikki ovat kuitenkin eri tavoin nimettyjä kierroksia yhden ja saman puurokattilan …

Emilia Hämäläinen – Tieturin vahvaa punaista on helppo edustaa

Tieturin sydän ovat Tieturin koulutuksen asiantuntijat sekä kouluttajamme. Tänään esittelyvuorossa on Emilia Hämäläinen, yksi neljästä koulutusmyyjästämme. Asiakkaiden palaute positiivista Emilia on ollut tieturilainen jo vuodesta 2015, mutta jo sitä ennen konserni oli hänelle tuttu edellisen työpaikan kautta. ”Olen siis ollut täällä jo seitsemän vuotta, ja aika on mennyt todella nopeasti. …

Quiet Quitting – miten meidän tulisi suhtautua normipäiväilyyn?

Quiet quitting on yksi tämän hetken polttavista keskusteluista anglosaksisessa työmaailmassa. Termi tarkoittaa asennetta työntekoon, jossa sielu ja tunteet eivät ole täysillä mukana. Siinä työntekijä kyllä tekee sovitut ja työnkuvaan kuuluvat asiat, mutta ei rahtuakaan enempää. Tultuaan yleisesti käytetyksi termiksi quiet quitting on saanut vielä laajempia ulottuvuuksia. Esimerkiksi matalapalkka-ammatit ja globaalin …

Koodarista itseohjautuvan ja oppivan tiimin jäseneksi

Maailma ja sitä mukaa työelämä muuttuu ennennäkemättömällä vauhdilla, eikä mikään toimiala tai työtehtävä ole turvassa muutoksilta. Myös ohjelmistokehitys on muutoksessa jo nyt – ja jatkossa vielä enemmän. Mutta millaisia taitoja ohjelmistokehittäjältä tulevaisuudessa vaaditaan? Millainen on uuden sukupolven ohjelmistokehittäjä? Ensinnäkin ohjelmistokehittäjä on entistä enemmän moniosaaja, sillä yksi selkeä trendi ohjelmistokehityksessä on …

Teemu Ahonen – musisoiva myyntitiimiläinen

Tieturin sydän ovat Tieturin koulutuksen asiantuntijat sekä kouluttajamme. Tänään esittelyvuorossa on Teemu Ahonen, yksi Tieturin avainasiakaspäälliköistä. Hänelle Tieturi on vanha ja luotettava tuttu jo kahdenkymmenen vuoden ajalta. Yrittäjästä isompaan tiimiin ”Olen työskennellyt nyt seitsemän ja puoli vuotta Tieturilla. Päädyin tänne siten, että olin entisessä elämässäni ICT-koulutusyrittäjä, ja me teimme Tieturin …

Microsoft Windows 11 työpöydän käyttökokemuksia, osa 3

Kirjoitin viimeksi Windows 11 -kokemuksistani muun muassa työpöydällä ja hiiren asetusten säätämisessä. Jatkan työpöydän tarkastelua ja mukana on myös ominaisuuksia ja toimintoja, joista ainakin osa on ollut olemassa jo aikaisemmissa Windows-versioissa. Ikkunoiden kohdistaminen Uusi kätevä toiminto on ikkunoiden kohdistaminen, jolla säästyt ikkunoiden vetämisen vaivalta. Toki voit kohdistaa ikkunoita edelleen vetämällä …

Jyrki Tukia – asiakkaiden organisaation kehittäjä

Tieturin sydän ovat Tieturin koulutuksen asiantuntijat sekä kouluttajamme. Tänään esittelyvuorossa on Tieturilla pitkään viihtynyt Jyrki Tukia, yksi Tieturin avainasiakaspäälliköistä. Näköalapaikka organisaatioiden kehittymiseen Jyrki aloitti Tieturilla vuoden 1998 alussa. Tieturin silloinen toimitusjohtaja oli tutustunut Jyrkin taitoihin myyjänä. Hän tiedusteli Jyrkiltä, olisiko hänellä kiinnostusta siirtyä myymään Tieturin palveluja. ”Innostuin ajatuksesta, koska Tieturilla …

Erinomainen asiantuntijatyö – asiakasymmärrystä ja arvontuottoa

Menestyminen asiantuntijana edellyttää muutakin kuin substanssiosaamista. Kouluttajamme Kalle Reunanen tarjosi huikean suosion saaneessa webinaarissamme näkökulmia ja käytännön vinkkejä asiantuntijatyössä menestymiseen. Mikä asiantuntijassa voi ärsyttää? Asiantuntija saatetaan kokea ylimieliseksi ja röyhkeäksi, joka ei kuuntele, ymmärrä eikä välitä asiakkaastaan. Välillä voi jopa tuntua, että asiantuntija jättää asiakkaat ulkopuolelle ja tarjoaa vain vakioratkaisuja …