Palvelun tuotteistaminen ja hinnoittelu






Koulutuksessa opit tuotteistamiseen valmiin rautalankamallin, jonka avulla saat tehtyä omista asiantuntijapalveluistasi helposti ostettavia tuotteita. Kurssilla opit myös kannattavan hinnoittelun perusteet sekä saat vinkkejä myynnin helpottamiseen. Palvelun tuotteistaminen ja hinnoittelu -koulutus on erityisesti suunnattu teknisen alan asiantuntijoille, myyjille ja tuotekehittäjille.
Tuotteistamisen perimmäinen tarkoitus on tehdä usein sekavasta asiantuntijapalvelusta helposti myytävä, helposti ostettava, helposti toimitettava ja helposti laskutettava kokonaisuus. Jos haluat selvän toimintamallin oman asiantuntemuksen nopeampaan ja kannattavampaan myyntiin, niin tämä koulutus on juuri sinulle.
Koulutusmuoto
Classroom
Remote
Kesto
2 päivää
Hinta
1590 €
Kohderyhmä
Tästä koulutuksesta hyötyvät tyypillisesti parhaiten:
- Teknisten alojen asiantuntijat
- Teknisten alojen yrittäjät
- Projektipäälliköt, tuotekehityspäälliköt ja tuotepäälliköt
- Asiantuntijat, joilla on myynti- ja markkinointivastuuta
- Teknologia-alan yritysten myyntipäälliköt ja myyntijohtajat
- Ratkaisumyyjät
Tavoite
- Tiedät, mitä hyötyä tuotteistamisesta on ja osaat aloittaa omia tuotteistamisprojekteja
- Sinulla on valmiit työkalut ja mallit tuotteistamiseen ja hinnoitteluun omassa yrityksessäsi
- Tunnistat menestyvän tuotteen piirteet ja osaat verrata omia tuotteitasi niihin
- Tiedät, mitä tuotteistamisen lopputuloksena saadaan
- Ymmärrät, mitä ostajan pään sisällä tapahtuu, kun hän miettii hintaa
- Osaat sijoittaa tuotteesi markkinaan ja tehdä siitä erilaisen kuin kilpailijoiden tuotteet
- Pystyt valitsemaan järjen kanssa oikean tavan hinnoitella tuotteesi
- Ymmärrät tuotteesi arvon asiakkaalle
- Et anna enää alennuksia
- Tuotteidesi kannattavuus nousee, jos viet opit käytäntöön.
Esitiedot
Ei ennakkotietovaatimuksia.
Palvelun tuotteistaminen ja hinnoittelu -koulutuksen sisältö
Palvelun tuotteistaminen
- Onnistuneen tuotteistusstrategian laatiminen – työkalu ja tarkastuslista
- Nykyaikaisen B-to-B ja B-to-C ostamisen perusasiat – keinoja helpottaa ostamista
- Asiantuntijapalvelun tuotteistusprosessi – selkeät askeleet ja ”tuotteistuksen rautalankamalli"
- Tuotteistamisen yleisimmät virheet – tarkastuslista niiden välttämiseksi
- Konkreettiset tuotteistamisen lopputulokset – mallit vetävälle myyntiesitykselle ja markkinointimateriaalille
- Avaimet onnistuneeseen palvelun tuottamiseen
Palvelun hinnoittelu
- Hinnoittelun psykologiaa
- Hintapositiointi – onko tuotteesi arvokas vai edullinen?
- Hinnan yhteys myyntikatteeseen ja voittoon
- Useita erilaisia tapoja hinnoitella – miten valitset oikean tavan?
- Mallit parhaan hinnan löytämiseksi
- Arvopohjainen hinnoittelu ja dollarisointi
- Kuinka päästä eroon alennuksista?
- Digitalisaatio ja hinnoittelu
Aikataulu
Kokemuksia
- Koulutus oli helposti lähestyttävissä ja kouluttajalla oli laajalti osaamista ja selvästi kiinnostusta aiheesta.
- Erittäin hyvä ensimmäiseksi koulutukseksi palvelun tuotteistukseen ja hinnoitteluun liittyen. Antoi hyvät perusvalmiudet tuotteistaa ja hinnoitella henkilölle, joka ei ole paljoa joutunut tai päässyt tekemään tuotteistusta vielä.
- Oli mukavaa, kun kouluttaja käytti paljon konkreettisia esimerkkejä. Vastaväite kohta oli erittäin hyvä.
- Oikein hyvä kokonaisuus!
- Mielenkiintoinen, ajatuksia herättävä ja hyödyllinen koulutus.