EtusivuHae koulutuksiaAsiakasymmärrys palvelumuotoilussa

Asiakasymmärrys palvelumuotoilussa

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_full

Koulutuksen avulla opit syventämään osaamistasi käyttäjälähtöisessä suunnittelussa sekä fasilitoinnissa. Pääset harjoittelemaan käytännön harjoituksilla asiakasymmärryksen eri osa-alueita, kehittämisen malleja sekä mittarointia. Ymmärrät laadullisen ja määrällisen aineiston eron, sekä saat käsityksen siitä miten asiakasymmärrys voi ohjata organisaation toimintaa strategisella tasolla. Opit myös miten asiakasymmärrystä käytetään digitaalisten palvelujen kehittämisessä.


Paikka
Helsinki

Koulutusmuoto
Classroom
Remote

Kesto
1 päivä

Hinta
890 €

Kohderyhmä

Asiakasrajapinnassa työskenteleville suunnittelijoille, projektipäälliköille, kehittäjille, myyjille sekä esi-henkilöille. Palvelumuotoilun peruskäsitteet on hyvä olla jo hallinnassa. Kurssi soveltuu erityisesti Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet -koulutuksen jatko-opiskeluksi.

Tavoite

Ymmärrät laajemmin asiakasymmärryksen taustalla vaikuttavia peruskäsitteitä sekä tavoitteita, joihin menetelmät pohjautuvat. Opit kokeilemaan erilaisia työkaluja ja näkökulmia, jotka voit soveltaa asiakasymmärryksen keräyksessä ja mittauksessa.

Esitiedot

Koulutuksessa perehdytään asiakaslähtöiseen suunnitteluun palvelumuotoilun ja design-antropologian prosesseja ja menetelmiä hyödyntäen. Menetelmien sijasta kyse on kuitenkin enemmän ajattelutavan muutoksesta, jolloin ennen koulutusta voi herätellä ajatuksiasi seuraavilla artikkeleilla:

Asiakasymmärrys palvelumuotoilussa -koulutuksen sisältö

1. Johdanto ja teoriaa

  • Asiakas, käyttäjä, ihminen? Miksi terminologialla on väliä
  • Asiakaslähtöisyys vs. asiakaskeskeisyys

2. Menetelmät

  • Laadullinen vs. määrällinen asiakasymmärrys
  • Segmentointi vs. persoonat
  • Asiakastiedon jalkautus palvelukehittämiseen
  • Käytännön harjoituksia

3. Työkalut

  • Kokeilemme käytännössä asiakasymmärryksen suunnittelutyökaluja ja -menetelmiä

4. Kehitys ja mittarit

  • Asiakaslähtöisen kehittämisen mittaaminen ja jalkauttaminen
  • Haasteita ja onnistumisia

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:

Aiheeseen liittyvät blogit: