EtusivuHae koulutuksiaProjektipäällikön oman ajankäytön hallinta

Projektipäällikön oman ajankäytön hallinta

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_empty

Saat kurssilta työkaluja ja esimerkkejä tavoitteiden määrittelyyn, töiden priorisoimiseen ja oman ajankäytön suunnitteluun. Opit tunnistamaan ja taklaamaan aikavarkaat ja tehostat ajanhallintaa.

Projektityö on hektistä. Asiakkaiden, omistajien ja tiimin odotukset työn etenemiselle painavat päälle. Kyseessä on usein vaativa tasapainoharjoitus eriävien ja jopa ristiriitaisten odotusten kanssa. Pitää pystyä tasapainoilemaan ja priorisoimaan eri sidosryhmien tarpeita huomioiden. Usein tuntuu siltä, että projektissa on liian paljon asioita tehtävänä ja liian vähän aikaa niiden tekemiseen. Ongelma on usein siinä, että ei tee oikeita asioita oikeaan aikaan.

Tehokas ajankäytön hallinta on avain menestykseen! Tässä koulutuksessa annetaan kyytiä huonoille ajanhallinnan tavoille ja opitaan iso joukko käytännönläheisiä hyviä tapoja, jotka voit ottaa käyttöön heti.


Paikka
Helsinki

Koulutusmuoto
Classroom
Remote

Kesto
1 päivä

Hinta
850 €

Kohderyhmä

Kurssi soveltuu varsinkin projektipäälliköille, jotka joutuvat toimimaan matriisiorganisaatiossa ohjaamassa monen päällekkäisen tehtävän samanaikaista etenemistä.

Tavoite

  • Tietous oman käyttäytymisen vahvuuksista ja heikkouksista kasvaa
  • Konkreettiset työkalut oman toiminnan tehostamiseksi
  • Henkilökohtainen kehittämisohjelma omien toimintavalmiuksien lisäämiseksi
  • Konkreettisia keinoja oman ajankäytön ja tehokkuuden kehittämiseksi

Sisältö projektipäällikön ajanhallinta kurssilla

Projektipäällikön ajankäytön lainalaisuudet
Henkilökohtainen Tehokkuus –profiili esittely ja läpikäynti
Johdanto ajankäytön hallintaan
Mihin sinun tulisi aikasi käyttää?

  • Asenteet (Henkilökohtainen suhtautuminen ajankäytön hallintaan)
  • Tavoitteet (Näiden määritteleminen ja niihin keskittyminen)
  • Prioriteetit (Valintojen tekeminen asioiden tärkeyden eikä kiireellisyyden perusteella)

Miten käytät aikaasi?

  • Analysointi (Henkilökohtaisen ajankäytön tunnistaminen ja kehityskohteiden löytäminen)
  • Suunnittelu (Tavoitteista johdettujen tehtävien tarkoituksenmukainen suunnittelu)
  • Aikataulujen käyttö (Tehtävien työmääräarvioinnit ja ajoitus)

Mitä voisit tehostaa?
Tutustuminen käytännön keinoihin:

  • Keskeytykset (Tapoja vähentää ja hallita odottamattomia keskeytyksiä)
  • Kokoukset (Tehokkaan kokouskulttuurin rakentaminen pienin toimenpitein)
  • Tiedonhallinta (Tärkeimmän tiedon tunnistaminen ja siitä tehokkaasti viestiminen)
  • Delegointi (Töiden tehokas jakaminen)
  • Viivyttely (Tekniikka asioiden tekemiseen heti)
  • Tiimin ajankäyttö (Tiimin ja yksilön ajankäytön yhteensopivuus)

Paremman ajankäytön hallinnan käyttöönotto

Koulutuksen tukena käytämme Henkilökohtainen tehokkuus –profiilia. Tällä pystyt helpommin hahmottamaan omaa toimintaasi ja kehittämään entistä tehokkaampia tapoja toimia. Itsearviointina toteutettava henkilökohtainen mittaus tuottaa räätälöidyn profiiliraportin, joka jaetaan jokaiselle osallistujalle erikseen päivän aikana. Koulutuksessa tehdään runsaasti harjoituksia oman ajankäytön kehittämiseksi.

Aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.

Kokemuksia

  • Hyvä ja informatiivinen koulutus, mielenkiintoinen!

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:

Aiheeseen liittyvät blogit: