EtusivuLiiketoiminnan kehittäminenPalvelumuotoilu digitaalisten palvelujen kehittämisessä

Palvelumuotoilu digitaalisten palvelujen kehittämisessä

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half

Palvelumuotoilu tuo digitaalisten palvelujen kehittämiseen käyttäjälähtöisen prosessin ja menetelmät, joiden avulla kehittämisen osumatarkkuutta voidaan parantaa jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Tässä koulutuksessa oivallutammekin sinulle, miten palvelumuotoilua voidaan hyödyntää digitaalisten palvelujen kehittämisessä ja millaisia hyötyjä siitä voidaan saada. Koulutuksessa käymme läpi myös tyypillisiä palvelumuotoilun ja UX-suunnittelun menetelmiä ja työkaluja, joita voit hyödyntää digitaalisten palvelujen kehittämisessä.

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena (remote) ja sen lisäksi saat myös 30 päivän käyttöoikeuden Palvelumuotoilun mahdollisuudet -verkkokurssille (arvo 190 €), jossa voit opiskella itsenäisesti palvelumuotoilun perusteita tai palauttaa mieleen palvelumuotoiluun liittyviä mahdollisuuksia, käsitteistöä ja toimintamalleja.


Koulutusmuoto

Remote


Kesto

3 tuntia


Hinta

595 €

Tavoite

Koulutus antaa sinulle perusymmärryksen ja työkaluja digitaalisten palvelujen käyttäjälähtöiseen kehittämiseen.

Valmistautuminen

Voit aloittaa koulutukseen sisältyvän verkkokurssin suorittamisen heti vahvistusviestin saatuasi ja rekisteröidyttäsi verkkokurssille. Mikäli sinulla ei ole aiempaa kokemusta palvelumuotoilusta, suosittelemmekin käymään verkkokurssin läpi jo ennen koulutukseen osallistumista. Verkkokurssin koulutusvideoiden kesto on yhteensä noin tunnin ja tehtävien tekemiseen on hyvä varata aikaa vähintään toinen tunti.

Palvelumuotoilu digitaalisten palvelujen kehittämisessä -kurssin sisältö

Koulutuksen aikana käymme läpi seuraavia aiheita ja näkökulmia:

  • Mitä lisäarvoa palvelumuotoilu tuo digitaalisten palvelujen kehittämiseen?
  • Mitä on UX-suunnittelu ja miten se eroaa palvelumuotoilusta?
  • Miten käyttäjälähtöisiä digitaalisia palveluita kehitetään?
  • Miten luodaan digitaalisten palvelujen prototyyppejä ja tehdään nopeita kokeiluja?
  • Miten digitaalisten palveluiden käyttäjäkokemusta voidaan mitata ja hyödyntää palvelun jatkokehittämisessä?

 

Kokemuksia

  • Tykkäsin todella paljon, vaikka ennakkoasenteeni oli palvelumuotoiluun liittyvän hypetyksen vuoksi skeptinen. Kouluttaja otti ryhmän hienosti haltuun ja vakuutti asiantuntemuksellaan alusta asti.
  • Koulutus todella hyvä. Varmaan lisää palvelumuotoilun jalkauttamisesta saa jatkokurssilla
  • Paikka oli kiva, helppo tulla julkisilla, hyvät tilat, neukkarin tuolit mukavat ja samoin äänieristys, ravintola ja ruoka hyvä myös!

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista: