EtusivuHae koulutuksiaDigitaalisen palvelumuotoilun perusteet

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half

Koulutuksen avulla saat työkalut ja perustason ymmärryksen digitaalisten palvelujen suunnitteluun ja kehittämiseen. Käytännönläheisten esimerkkien ja harjoitusten avulla ymmärrät miten asiakasymmärrystä kerätään, miten sitä jalkautetaan digitaaliseen suunnitteluun sekä miten esimerkiksi verkkosivuja ja mobiilipalveluita rakennetaan.

Käymme kurssipäivän aikana läpi käytännönläheisesti mm. seuraavat digitaalista palvelumuotoilua tukevat työkalut ja termit:

  • Asiakaslähtöisen ja -keskeisen kehittämisen erot ja tavoitteet
  • Miten asiakasymmärrystä kerätään?
  • Mitä tulee huomioida palvelun ideoinnista toteutukseen?
  • MVP – Minimum Viable Product eli miten julkaistaan ensimmäinen versio
  • Digitaalisen palvelukehityksen mittarit
    • Asiakaspolku, asiakaspersoona, UX/UI-kehitys, prototyypit, segmentointi, fasilitoinnin työkalut

Koulutusmuoto
Classroom
Remote

Kesto
1 päivä

Hinta
890 €

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu kaikille digitaalisesta palvelumuotoilusta kiinnostuneille ilman aiempaa kokemusta aiheesta. Koulutus soveltuu sinulle erityisesti, mikäli toimit myynnin, markkinoinnin tai palvelu-/tuotekehittämisen rooleissa.

Esitiedot

Koulutuksessa käytetään kaupallisia esimerkkejä, mutta koulutus soveltuu myös julkisen sektorin ammattilaisille.

Digitaalisen palvelumuotoilun perusteet -kurssin sisältö

Joh­dan­to ja teo­ri­aa

  • Tutustumme palvelumuotoilun peruskäsitteisiin ja teoriaan

Me­ne­tel­mät

  • Suunnittelumetodit ja -prosessit, työkalut ja oivallukset
  • Käytännön harjoituksia mm. palvelupolun laatimiseen sekä persoona-korttien suunnitteluun.

Työ­ka­lut

  • Tutustumme palvelumuotoilun eri työkaluihin esimerkkitapausten ja harjoitusten avulla. Harjoituksissa voimme keskittyä esimerkiksi ryhmän omiin mielenkiinnon kohteisiin.

Ke­hi­tys ja mit­ta­rit

  • Palvelumuotoilun ja fasilitoinnin mittarit, kuinka mitataan digitaalisen palvelumuotoiluprojektin onnistumista?

Kokemuksia

  • Tykkäsin todella paljon, vaikka ennakkoasenteeni oli palvelumuotoiluun liittyvän hypetyksen vuoksi skeptinen. Kouluttaja otti ryhmän hienosti haltuun ja vakuutti asiantuntemuksellaan alusta asti.
  • Koulutus todella hyvä. Varmaan lisää palvelumuotoilun jalkauttamisesta saa jatkokurssilla
  • Paikka oli kiva, helppo tulla julkisilla, hyvät tilat, neukkarin tuolit mukavat ja samoin äänieristys, ravintola ja ruoka hyvä myös!

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:

Aiheeseen liittyvät blogit: